sobota, 22 sierpnia 2015

Relacja ze spotkania Mam: "Pierwsza pomoc przedmedyczna dla dzieci"


Spotkanie mam 6 sierpnia było bardzo wyczekiwane, gdyż mamy same wyraziły chęć zorganizowania takiej tematyki. 


Każdy z nas powinien posiadać wiedzę na temat pierwszej pomocy przedmedycznej. Tym bardziej my, jako matki, mamy obowiązek posiadać taką wiedzę i umiejętności, aby pomóc naszemu dziecku albo przypadkowej osobie potrzebującej naszej pomocy. Spotkanie  poprowadził ratownik medyczny Marcin Siemieniuk, który nie raz był świadkiem sytuacji zagrożenia życia oraz ratował je. Na spotkanie przybył z pełnym ekwipunkiem ratowniczym, pokazując nam jego zastosowanie zarówno w teorii, jak i w praktyce.

Jak podkreślał na spotkaniu, obowiązkiem każdego z nas jest udzielenie pierwszej pomocy osobie potrzebującej. Na początku spotkania przedstawił licznie zgromadzonym mamom kilka definicji, pojęć i wiedzy teoretycznej poprzez precyzyjnie przygotowaną prezentacje. Następnie przeszliśmy do części teoretycznej, gdzie każda z mam mogła osobiście przeprowadzić resuscytacje na fantomach czy ułożyć do pozycji bezpiecznej ustalonej. Mamy zadawały wiele pytań, dotyczących pierwszej pomocy, na które ratownik odpowiadał skrupulatnie i rzeczowo.


Zdjęcia wykonane przez Aleksandrę Jurkowską z bloga Nasze kluski.

Chciałabyś do nas dołączyć? Nic prostszego: śledź terminy naszych kolejnych spotkań na Klub Mam "Aktywna Mama" lub w zakładce  albo od razu napisz do nas: klub.aktywna.mama@gmail.com.
Kolejne spotkanie Klubu Mam w Siedlcach już 25 sierpnia (szczegóły tutaj).



Zapraszamy wszystkie obecne oraz przyszłe
 Mamy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz