piątek, 19 grudnia 2014

Mleko kokosowe


Od ponad 2 tygodni jestem na diecie bezmlecznej. Do pory mleko (np. przy naleśnikach) zastępowałam wodą. Dziś postanowiłam zamiast mleka krowiego użyć mleka roślinnego. Na pierwszy ogień poszło mleko kokosowe.

Przepis na mleko kokosowe:
- pół kubka wiórków kokosowych
- woda przegotowana.

Wiórki kokosowe zalewany przegotowaną wodą i tak zostawiamy na noc (lub kilka godzin). Rano przelewamy wiórki z wodą do blendera i dodajemy szklankę wody i blendujemy na wolnych obrotach. Następnie, wg uznania, powoli dodajemy jeszcze wody, aż do uzyskania satysfakcjonującego nas smaku mleka. Ja dodałam 2 szklanki i mleko wyszło słodziutkie;). Przelewamy mleko przez sitko. Tym sposobem, oprócz mleka, otrzymujemy także papkę wiórków kokosowych, które można później do czegoś wykorzystać. Ja dodałam je do mojej porcji śniadaniowej płatki owsianych;). 



Mleko odstawiłam do lodówki, a za kilka godzin użyję go do zrobienia naleśników. Żałuję tylko, że nie zrobiłam większej ilości mleka, abyśmy mogli te naleśniki jeszcze popijać mlekiem kokosowym. 
Następnym razem zrobię mleko z kokosa - podobno jest jeszcze smaczniejsze.

Zanim kupicie wiórki kokosowe to sprawdźcie czy na opakowaniu nie ma dwutlenek siarki jako substancji konserwującej. Należy go unikać, ponieważ niszczy w organizmie witaminę A i B, może przyczyniać się do astmy i chorób oskrzelowych oraz działa mutagenie (na zwierzęta) więc pewnie także na ludzi (informacje uzyskałam od znajomej dietetyczki Mireli ze Złap formę).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz